Ik breng jouw merk tot leven met verhalen

Als ondernemer sta jij volledig achter wat je aanbiedt. Maar hoe vind je de juiste woorden en hoe maak je logische zinnen van al die losse gedachten in je hoofd? En op welke manier zorg je ervoor dat je droomklant zich volledig aangesproken voelt door wat jij te vertellen hebt?

Verhalend schrijven of storytelling helpt mij om teksten te schrijven die volledig bij mij passen en om de juiste klanten aan te trekken. Het is dan ook de basis van elke tekst die ik schrijf. Elk authentiek verhaal verbindt mij met een nieuwe potentiële klant. En het beste nieuws? Ik kan de kracht van verhalend schrijven ook voor jouw zaak inzetten.

Raken met waarden

Verhalen zorgen voor een diepere connectie en zetten aan tot actie. Wist je dat 95% van de beslissingen die we maken gedreven zijn door emoties? Cijfers en feiten hebben zeker nog hun nut, maar het is van belang dat je eerst je lezer weet te raken met je woorden.

Als ik je vertel dat ik het liefst voor bezielde ondernemers werk, dan voel je daar waarschijnlijk weinig bij. Daarom vertel ik het je liever zo: “Toen ik startte als copywriter voelde ik het meteen: schrijven over beursstanden, waterverzachters en zonnepanelen zou het niet worden. Al hapte ik als onzekere beginner wel toe op dit soort opdrachten. Doorheen de jaren werd mijn focus steeds duidelijker: ik wil het verhaal vertellen van bezielde ondernemers. Ondernemers die ‘s morgens uit bed rollen met het gevoel dat ze iets willen betekenen. Die met hun eerste koffie van de dag naar hun planning kijken en zich toeleggen op wat echt belangrijk is voor hen: het runnen van hun zaak.

We are all storytellers

Want verhalen vertellen doen we al sinds de oertijd. Het zit in onze genen om informatie op een verhalende manier te brengen, omdat het zo duidelijker wordt en beter blijft hangen. En of jij nu Sara, Sihame of Sofie heet, we hebben allemaal een verhaal te vertellen. Soms heb je gewoon wat hulp nodig om je verhaal te vinden en het te vertellen.

Zomerse avonturen

Zelf ben ik al van jongs af aan geïnteresseerd in taal en geboeid door verhalen. Het is dan ook geen verrassing dat Nederlands mijn lievelingsvak was. En mijn favoriete speelgoed? Dat was de dictafoon van mijn grootouders die altijd op een vast plekje in hun kast lag. Zij deden er niets mee, maar ik vond het een magisch toestel. Ik nam interviews af van iedereen die ik tegenkwam om hun verhaal te ontdekken. Nieuwsgierig, ik? Een beetje. 🤭 In de zomer schreef ik verhalen aan mijn kleine picknicktafel. Ik verzon allerlei scenario’s en schreef alles neer wat in mij opkwam. Heerlijk vond ik dat!

Die fascinatie voor de Nederlandse taal en de nieuwsgierigheid naar het verhaal van anderen heeft mij nooit echt losgelaten. Na het middelbaar koos ik dan ook voor de opleiding journalistiek met als specialisatie ‘schrijven’. Tijdens en na mijn opleiding deed ik relevante ervaring op in het werkveld bij onder andere contentmarketingbureau The Fat Lady dat zich focust op content marketing en storytelling en als webredacteur op de communicatie- en marketingafdeling van Arteveldehogeschool. Sinds begin 2019 werk ik als zelfstandig copywriter en verbind ik bezielde ondernemers zoals jij met hun droomklanten.

Hanna in 3 weetjes

Ik ben niet enkel graag creatief met woorden, maar ook met mijn handen. Schilderen, tekenen, breien, keramiek, … Ik probeer het allemaal met veel enthousiasme uit.

Over creativiteit gesproken: ik kies graag voor creativiteit van eigen bodem. Ik heb een zwak voor lokale en ambachtelijke merken die bewust ondernemen.

Ik ben een echt familiemens. Een week samen in de Ardennen vertoeven, zalig! Gooi daar nog wat sneeuw en een kerstboom bovenop en het plaatje is voor mij compleet.

In de pers

Lees de interviews hier

Interview

De ochtenddilemma’s van Hanna Struyvelt

We schotelen copywriter Hanna Struyvelt enkele van onze ochtenddilemma’s voor.

Magazine

Storytime in Bossy magazine Reflect issue

Storytime werd opgenomen in de What’s New-rubriek van Bossy magazine.

Interview

Het verhaal van Hanna Struyvelt

Hoe Hanna haar eerste jaar als ondernemer heeft ervaren? Dat ontdek je hier!